Wat een gezellige en creatieve middag was het bij het CECD!
Een grote groep enthousiaste kinderen kwam naar het cecd in het NS stationsgebouw om alles te ontdekken over de kalebas. Ze leerden hoe de kalebas vroeger op traditionele wijze werd bewerkt en waarvoor deze allemaal werd gebruikt. Van drinkbeker tot kom en van muziekinstrument tot gebruiksvoorwerp: een bijzonder stukje erfgoed dat nog altijd van betekenis is.
Daarna was het tijd om zelf aan de slag te gaan. Met veel fantasie en kleurrijke verf maakten de kinderen hun eigen prachtige kalebas. Als afsluiting maakten zij heerlijke Surinaamse limonade, die natuurlijk goed gekoeld mee naar huis ging in een eigen fles.
Het CECD wil alle kinderen ontzettend bedanken die de afgelopen weken zo enthousiast hebben meegedaan aan de kinderactiviteiten tijdens de Keti Koti Herdenkingsmaand. Jullie nieuwsgierigheid, creativiteit en enthousiasme maakten iedere activiteit bijzonder. ❤️
Ook na de herdenkingsmaand organiseert het CECD het hele jaar door leuke, leerzame en creatieve activiteiten voor kinderen. Kijk voor de agenda op onze website en doe gezellig een volgende keer mee!
Tot slot nodigt het CECD iedereen van harte uit voor de Keti Koti Herdenkingsplechtigheid op 30 juni en de Keti Koti Vrijheidsviering op 1 juli. Samen geven we aandacht aan de geschiedenis, de kracht van de diaspora en de betekenis van vrijheid voor toen, nu en de toekomst.



